در پرینترهای جدید، قابلیتی با عنوان Job Storage وجود دارد که شما به راحتی میتوانید فایلهای خود را در هنگام پرینت داخل دستگاه ذخیره کنید و هر زمان که به فایل نیاز داشتید، بدون نیاز به اتصال به کامپیوتر، میتوانید مجدد و به طور مستقیم از خود پرینتر پرینت بگیرید. حال ما این قابلیت را در پرینتر HP M477fdw برای شما توضیح میدهیم.
چگونگی استفاده از قابلیت Job Storage
- برای انجام اینکار شما به یک عدد فلش مموری با ظرفیت ۱۶GB نیاز دارید که این، حداقل حافظه مورد نیاز جهت انجام این کار است. همچنین فلش شما نیز باید با سیستم فایل Fat32 فرمت شود.
- بعد از تهیه و فرمت فلش، مانند تصویر آن را در قسمت USB پرینتر، که محل آن مشخص است نصب کنید.
- بعد از نصب فلش، پیغامی مبنی بر فرمت کردن فلش جهت ذخیرهسازی فایلها از شما پرسیده میشود. در این مرحله باید گزینه OK را انتخاب کنید تا فلش فرمت شود.
- بعد از فرمت کردن فلش، فایل مورد نظر خود را جهت پرینت را انتخاب کرده و دستور پرینت را اجرا کنید.
- در پنجره باز شده ابتدا پرینتر خود را انتخاب کنید و سپس وارد قسمت تنظیمات Properties شوید.
- حال وارد تب Job Storage شده و طبق نیاز تنظیمات را تغییر دهید.
جهت مشاوره و تماس با کارشناس فنی میتوانید از خط ثابت با شماره تلفن ۹۰۹۹۰۷۱۸۴۳ تماس بگیرید.
از ساعت ۸:۳۰ تا ۱۷:۳۰پاسخگوی شما هستیم.
در قسمت Job Storage Mode شما ۵ گزینه جهت انتخاب دارید:
- Off: که جهت غیر فعال کردن قابلیت ذخیرهسازی است.
- Proof and Hold: هنگامی که میخواهید از یک فایل با تعداد زیادی پرینت بگیرید، ابتدا یک سری برای شما پرینت میگیرد و فایل را در پرینتر ذخیره میکند تا در صورت نیاز، دوباره فایل مورد نظر را از پرینتر چاپ کنید.
- ۳.Personal Job: با انتخاب این گزینه، فایل شما جهت پرینت فرستاده میشود و در پرینتر ذخیره میشود و شما میتوانید از طریق پنل دستگاه، فایل مورد نظر را پرینت بگیرید. در این حالت، فایل بعد از چاپ به صورت اتوماتیک پاک میشود.
- Quick Copy: در این حالت فایل در پرینتر ذخیره میشود و شما در صورت نیاز میتوانید مجدد به صورت تعدادی از فایلهای خود پرینت بگیرید.
- Stored Job: در این حالت فایل فقط در سیستم ذخیره میشود و در زمان نیاز، میتوانید از طریق پنل دستگاه، فایل خود را چاپ کنید. این حالت بیشتر برای اشتراکگذاری فایلهای غیر ضروری استفاده میشود.
- Make Job Private/Secure: در این حالت شما میتوانید برای فایلهای ضروری خود که نباید هر شخصی به آن دسترسی داشته باشد، یک رمز انتخاب کنید تا به هنگام پرینت از طریق پنل دستگاه، بعد از وارد کردن رمز، فایل شما پرینت گرفته شود.
- User Name: در این قسمت شما میتوانید نامی را برای فایلهایی که توسط شما ارسال میشود، ذخیره کنید.
- Job Name: تغییر نام پیش فرض ذخیره فایل
- If Job Name exists: در صورت تکراری بودن نام فایل، فایل جدید جایگزین شود یا با اعداد +۰۰۱ به انتهای نام عددی اضافه شود.
حال بعد از تمامی توضیحات داده شده، برای پرینت فایل ذخیره شده، مراحل زیر را طی کنید:
- از پنل دستگاه وارد قسمت Job شوید.
- در این قسمت پوشهای با نام شما وجود دارد، وارد آن شوید.
- اکنون فایلهای ذخیره شده را مشاهده میکنید که میتوانید با انتخاب هرکدام، وارد قسمت چاپ شوید و اقدام به چاپ یا حذف آن کنید.
در صورت هرگونه سوال در زمینه راه اندازی و نصب پرینتر میتوانید سوالات خود را کامنت بگذارید. همچنین میتوانید به لینک زیر مراجعه کرده تا با خدمات بیشتر پرینتر و ماشینهای اداری توسعه شبکه آداکبیشتر آشنا شوید: