همه شرکتهای بزرگ زمانی یک کسب و کار کوچک بودهاند که با تلاش، برنامهریزی و اتخاذ تصمیمهای درست به یک سازمان بزرگ تبدیل شدهاند. دلیل اینکه بعضی کسب وکارهای کوچک موفق هستند و روز به روز پیشرفت میکنند چیست؟
بررسی روند بازار نشان میدهد، در سالهای اخیر خدمات به مشتری از کیفت و قیمت محصول پیشی گرفته و به یک عامل تعیین کننده در بازار رقابتی میان کسب و کارها تبدیل شده است. یکی از راهکارهای جلب رضایت مشتریان و ارائه صحیح خدمات به آنها استفاده از نرمافزارهای CRM است. همانطور که از اسم نرمافزار ارتباط با مشتری مشخص است، این نرمافزار به شما در مدیریت و حفظ مشتریان کمک میکند.
مهمترین دلیل استفاده از نرم افزار سی آر ام در کسب و کارهای کوچک، توسعه و رشد کسب و کار و افزایش درآمد و سوددهی است. نرمافزار ارتباط با مشتری با سازماندهی اطلاعات و امکان تحلیل آنها، از بینظمی و از دست رفتن اطلاعات جلوگیری میکند.
بازاریابی و جذب سرنخ:
گام اول برای موفقیت و پیشرفت در هر کسبوکاری، بازاریابی و تبلیغات است. با استفاده از لیستهای بازاریابی و کمپینهای تبلیغاتی نرمافزار CRM، میتوانید به راحتی این امر را پیش ببرید.
نهایتا با بررسی نسبت میزان تاثیرگذاری فعالیتهای بازاریابی (تعداد سرنخ های جذب شده) به هزینههای صرف شده، بهترین روشهای بازاریابی را تشخیص دهید و عمده هزینه و تمرکز خود را صرف این روشها کنید. به عبارتی به فعالیتهای تبلیغاتی خود جهت مناسب بدهید. (برای کسب اطلاعات بیشتر، به مقاله چگونه در نرم فزار Microsoft crm کمپین تبلیغاتی تعریف کنیم مراجعه کنید.)
تبدیل سرنخها به مشتری:
گام بعدی، تبدیل سرنخهای جذب شده به مشتری است، که با پیگیری، تشخیص نیاز مشتری و ارائه صحیح خدمات به مشتریها امکان پذیر است. تمامی این موارد را نرمافزار ارتباط با مشتری برای ما ممکن ساخته. با داشتن یک لیست منظم از سرنخها و ارجاع آنها به کارشناسان، مرحله اول یعنی پیگیری به درستی انجام میشود. طی صحبت با مشتری و ثبت و یادداشت مکالمات، میتوان به صورت دقیق به آنچه مشتری میخواهد پی برد و نهایتا با ارزیابی کارشناسان و اطلاع آنها از این امر، میتوان اطمینان حاصل کرد که خدمات به درستی به مشتریها ارائه میشود.
تبدیل مشتریها به مشتریان وفادار:
گام نهایی حفظ مشتریهاست. هرچه مشتریهای وفادار سازمان ما بیشتر باشد، هزینههای بازاریابی کمتر میشود. زیرا نیاز کمتری به جذب مشتریهای جدید است و ما تنها با فروش به مشتریهای وفادار سازمان به سوددهی قابل توجهی دست خواهیم یافت.
نکته بعدی تبلیغ و معرفی شرکت ما از طریق مشتریهاست. هنگامی که یک مشتری از خدمات و محصول شما راضی باشد، شما را به همکاران و دوستان و آشنایان معرفی خواهد کرد که یکی از تاثیرگذارترین روشهای جذب مشتری است.
شاید شما فکر کنید کسب و کارهای کوچک نیازی به پیادهسازی فرایندها را ندارند، ولی اگر از همان ابتدا روندهای شرکت شما تعیین شده باشد و هرکس دقیق وظیفه خود را بداند، کارکنان یاد میگیرند کار خود را به درستی انجام دهند و این همان کلید موفقیت و پیشرفت کسب و کار شماست.
آخرین و مهمترین نکته انتخاب نرمافزار ارتباط با مشتری مناسب برای کسب و کار شماست. اگر شما کسب و کار کوچکی دارید، بدانید که نباید به دنبال داشتن یک نرمافزار CRM پیچیده و سنگین باشید و نیاز نیست هزینه اضافه پرداخت کنید. پس شما با خرید نرمافزار CRM ساده، نسبت به تاثیری که دربلند مدت روی کسب و کار شما خواهد گذاشت، هزینه بسیار کمتری پرداخت خواهید کرد. همچنین کارکنان گیج نمی شوند و سریعتر کار با نرمافزار را یاد میگیرند.
نکته بعدی تبلیغ و معرفی شرکت ما از طریق مشتریهاست. هنگامی که یک مشتری از خدمات و محصول شما راضی باشد، شما را به همکاران و دوستان و آشنایان معرفی خواهد کرد که یکی از تاثیرگذارترین روشهای جذب مشتری است.”
}
}]
}