CRM یا مدیریت روابط با مشتری، در اصلاح به عملکرد، استراتژی و تکنولوژیهایی اطلاق میشود که شرکتها برای مدیریت و آنالیز تعاملات و دادههای مشتری استفاده میکنند. هدف از خرید crm مایکروسافت ، بهبود روابط تجاری با مشتریان، رضایت مشتری و رشد میزان فروش است.
سیستمهای CRM طوری طراحی شدهاند که اطلاعات مشتریان را از کانالهای متفاوتی گردآوری میکند که شامل وب سایت شرکت، تلفن، ایمیل، کالاها و رسانه اجتماعی است. همچنین اطلاعات شخصی مشتریان، سابقه خرید، اولویت ها و علایق خرید در اختیار کارمندان قرار میگیرد.
نرم افزار CRM اطلاعات مشتریان را در پایگاه داده CRM نگهداری میشود که به راحتی توسط کارمندان شرکت قابل دسترسی و مدیریت است.