اگر به دنبال خرید crm مایکروسافت برای شرکت خود هستید، پس در کنار نرم افزارهای CRM موجود، نام نرم افزار ارتباط با مشتری مایکروسافت را بارها شنیدهاید. شاید برای شما این سوال پیش آمده که مزیت این نرم افزار به سایر نرم افزارهای ارتباط با مشتری چیست؟ ما سعی داریم در این مقاله به این سوال پاسخ دهیم.
نکته قابل توجهی که میتواند به ما اطمینان دهد نرم افزار Microsoft Dynamics 365 انتخاب درستی است، نام شرکت مایکروسافت است که از هر جنبه کیفیت محصولاتش اثبات شدهاست و از هر جهت امتحانش را پس داده. مهمترین مزیتی که نرم افزار ارتباط مشتری مایکروسافت بر سایر نرم افزارهای CRM دارد، کلمه Dynamics است که در نام این محصول خودنمایی میکند. کلمه Dynamics قابل تغییر بودن نرم افزار را بیان میکند، یعنی میتوانید مناسب با کسبوکار خود آن را شخصی سازی کنید. مزیت بعدی رابطه آسان کاربری و محیط آَشنای این نرم افزار است. اکثر ما با نرم افزارهای مایکروسافت مثل اکسل و Outlook کار کردهایم که همین باعث میشود محیط نرم افزار ارتباط با مشتری CRM برای ما آشنا باشد.
نکته قابل توجه بعدی، جایگاه بالای نرم افزار Microsoft Dynamics 365 در رتبهبندیهای جهانی است که به طور متوسط جایگاه سوم را دارد. بهعلت تحریمها ما نمیتوانیم از نرم افزارهایی با رتبه بالاتر مثل Salesforce استفاده کنیم. از طرفی تکنولوژیها و محصولات مایکروسافت در ایران رایجتر از سایر کمپانیهاست. بنابراین متخصصین بیشتری برای محصولات مایکروسافت وجود دارند که در آموزش، پشتیبانی و نصب نرم افزار میتوانند به شما کمک کنند.
چندین سال است که فارسیساز و تقویم شمسی توسط شرکتهای توسعه دهنده نرم افزار ارتباط با مشتری مایکروسافت ارائه میشود. در حالی که این امکان برای سایر نرم افزارهای CRM که در صدر جدول رتبهبندی قرار دارند وجود ندارد.
مورد دیگری که بسیار مهم است، امکان تعیین سطح دسترسی برای همه کارکنان، در سطوح مختلف و بدون نیاز به نوشتن گردش کار است. با این قابلیت بهراحتی میتوانید به کارکنان خود اجازه دهید فقط به بخش مربوط به خود دسترسی داشت باشند. این امر باعث بالارفتن امنیت میشود و همچنین از گیج شدن کارمندان جلوگیری میکند.
دیگر ویژگی نرم افزار CRM مایکروسافت، بهویژه در حالت ابری، امکان استفاده از آن در هر مکان و هر زمانی است. همچنین کارکنان میتوانند با موبایل نیز به اطلاعات و دادهها دسترسی داشته باشند، که این ویژگی باعث میشود مدیران حتی بدون حضور در شرکت به فرآیندها رسیدگی کنند و یا مواردی که نیاز است تایید کنند. مزیت دیگر این قابلیت فراهم شدن امکان دورکاری است.
دلیل استفاده از نرم افزارهای CRM چیست؟ پاسخ اصلی این سوال تنها یک جمله است، بهبود عملکرد سازمان. مایکروسافت با ابزار گزارشگیری در موارد مختلف، این امکان را فراهم کرده تا بتوانید فعالیتهایتان را تحلیل کنید و با انتخاب استراتژی مناسب، بازدهی شرکتتان را بالا ببرید.
مزیت این نرم افزار برای توسعهدهندهها این است که، حتی بدون دانش برنامهنویسی میتوان این نرم افزار را بهراحتی و متناسب با نیاز شرکتها، شخصی سازی کرد. بهطور کلی این نرم افزار طوری طراحی شدهاست که توسعهدهندگان بدون پیچیدگی میتوانند آن را سفارشیسازی کنند و از کار کردن با آن لذت ببرند. اگر توسعهدهندگان به زبانهای برنامهنویسی مانند JavaScript و C# مسلط باشند، میتوانند قابلیتهای زیادی به این نرم افزار اضافه کنند.
نکته آخر، امکان یکپارچه شدن نرمافزار Microsoft Dynamics 365 با سایر نرم افزارهای مایکروسافت مانند اکسل و Outlook است. علاوه بر این، نرم افزار ارتباط با مشتری مایکروسافت قابلیت مرتبط شدن با سایر نرم افزارهای دارای API را نیز دارد. این مزیت باعث میشود بتوانید اطلاعات موجود را در قالب اکسل خروجی بگیرید و یا دادهها را از اکسل به نرم افزار CRM انتقال دهید. همچنین اگر برای سیستم مالی یا حسابداری خود از نرم افزاری استفاده میکنید، میتوانید با API، آن را با نرم افزار ارتباط با مشتری خود یکپارچه کنید.