مایکروسافت ابزارهای قدرتمندی را در حوزه گزارشگیری ارائه داده است و شرکتهای بسیاری در این زمینه مشغول به کارند. این ابزارهای قدرتمند به شرکتها کمک میکنند تا بخش فروش و بازاریابی خود را بهتر مدیریت کنند. با خرید crm مایکروسافت و استفاده از ابزارهای گزارش گیری آن میتوانید سازمان خود را مقیاسپذیر نگهدارید.
از طریق گزارش گیری CRM شما میتوانید :
- اطلاعات را دستهبندی و خلاصهنویسی کنید.
- آن گزارش را در کل سازمان به اشتراک بگذارید.
- نمودارها و جداول را اضافه کنید.
- گزارشها را از لیستها و فرمهای موجودیتهای اساسی اجرا کنید.
مایکروسافت CRM چهار روش اصلی برای ارائه گزارش در اختیار سازمانها و شرکتها گذاشته است:
- گزارش استاندارد: مایکروسافت گزارشهای استانداردی را به صورت پیش فرض ارائه داده است که تمام حوزههای CRM را پوشش میدهد. این گزارشها برای همه سازمانها مناسب است، به این معنا که بیشتر نیازهای سازمانها را برطرف میکند.
- ویزارد گزارشگیری: دارای امکانات فوقالعادهای است. این ویزارد میتواند گزارشهایی را بر اساس فیلدهایی که در درون فرمها قرار دارند، ایجاد کند. این ویزارد میتواند گزارشها را فیلتر کند تا نتایج گزارش محدود گشته و کاربران نتیجه بدست آمده را مرتب کرده و در قالب های مشخصی گروه بندی کنند. یکی از ویژگیهای مفید این ویزارد توانایی استفاده از گزارشهای موجود به عنوان پایهای برای یک گزارش جدید است. کاربران تعیین میکنند که از کدام گزارش میخواهند استفاده کنند، نام آن را تغییر داده و سپس از ویزارد برای اصلاح پایه و اساس آن استفاده میکنند.
- انتقال به اکسل: مایکروسافت CRM این امکان را میدهد تا اطلاعات و دکمههایی که در سرتاسر فرمهای این نرمافزار وجود دارد امکان انتقال مستقیم به اکسل را فراهم میکند.
- Business Intelligence Development Studio: مایکروسافت این امکان را فراهم آورده که گزارشهای CRM در برنامه BIDS وارد شود. این روش، بسیار پیشرفته و البته پرهزینه برای استخراج اطلاعات و گزارشگیری از آنهاست. اما یکی از قدرتمندترین و منعطفترین روشها برای این منظور به حساب میآید. هر کدام از این روشها که بتواند برای بیشتر کاربران قابل فهم و استفاده باشد، بهترین روش گزارشگیری برای شرکت به حساب میآید.
نویسنده : تحریریه نرم افزار فالنیک
آیا این مطلب برای شما مفید بود؟